Bleyenberg Den Haag

juni 2016

De opdracht van Quantum Den Haag

Maak de visie en ideeën van de ondernemers concreet en vertaal ze naar een onderscheidende positionering in de vorm van een BRANDBOOK™.

Het project

Torsten Heeres en Raoul Farla droomden van een uniek concept op de Grote Markt in Den Haag: een Grand Café met vergaderfaciliteiten en dakterras.

BornToBrand stelde een BRANDBOOK™ op dat de werktitel ‘Quantum’ kreeg. Dit vormt de basis voor de uitwerking naar een totaalbeleving voor het interieur, de architectuur, de website en overige communicatie. Bovendien leverde het BRANDBOOK™ een belangrijke bijdrage aan het binnenhalen van de financiering via de bank en crowdfunding.

Voor ons bleef het hele plan redelijk abstract. Michel heeft ons geholpen om een duidelijke visie te krijgen van wat wij belangrijk vinden binnen ons bedrijf. Ons BrandBook heeft enorm geholpen om zichtbaar te maken wat wij voor ogen hadden.

Ook werd ons plan zichtbaar voor de buitenwereld. Vooral voor de bank was dit erg handig. Zo kregen ze én een goed beeld én zagen ze dat wij hier serieus mee bezig waren.

Goede voorbereiding is het halve werk, dat geldt ook hier. Door ons plan aan de voorkant goed uit te werken hebben we het proces relatief snel kunnen doorlopen. Veel partijen geloofden in ons en wilden met ons de samenwerking aan gaan. Het Brandbook heeft ook in dat opzicht wonderen voor ons verricht.

Raoul Farla

Initiatiefnemer, Bleyenberg