Court Hotel Utrecht
De opdracht van het Court Hotel & Brasserie De Rechtbank Utrecht
Ontwikkel een onderscheidende positionering voor het restaurant en de brasserie conceptueel door naar het interieur, de communicatie (intern en extern) en het gedrag van de medewerkers.
Het project
Na een overname in 2012 wilden de eigenaren van het Court Hotel in Utrecht hun restaurant en brasserie extra onderscheidend in de markt positioneren. Na een interne verbouwing en restyling daalde de omzet en pakten reviews lager uit.
De HospitalityConcepting-methode van BornToBrand hielp om juist vanuit de kracht van de plek en op basis van marktinzicht te herpositioneren. Zo werd het fundament gelegd voor een authentiek en meer laagdrempelig concept dat aansluit bij de omgeving. Met als resultaat: meer gasten, een nog aantrekkelijkere beleving en meer winst.

Projecttype
ConceptontwikkelingOpdrachtgever
Court Hotel De Rechtbank Utrecht, Brasserie De Rechtbank Utrecht
Partner
Daphne Wijnstok (training), De Plekkenmakers (interieur), Lawless & Lotsky (communicatie)
Methode
Brandcoaching, Communicatieconcept, Merkidentiteit, Marktanalyse, Concept, Interieur