B&B De Heeren van Tuil

juni 2017

De opdracht van De Heeren van Tuil

Vertaal de visie van de eigenaars naar een onderscheidende positionering plus concept voor de B&B.

Het project

Willem Bleuland van Oordt en zijn partner kochten een monumentale boerderij in Tuil om een Bed & Breakfast op te zetten. Een exclusieve plek waar je slaapt op de lekkerste bedden van Nederland.

BornToBrand ontwikkelde de positionering, het interieurontwerp, de huisstijl en de website. Bovendien fungeert BornToBrand als sparringpartner van De Heeren van Tuil.

Een korte impressive over de samenwerking met BornToBrand en Michel Kolenbrander.

  • Ik leerde Michel kennen doordat ik positief op een artikel reageerde wat hij op LinkedIn heeft geplaatst
  • Hij reageerde hierop meteen door mij uit te nodigen voor een kop koffie in Utrecht om kennis te maken en één van zijn projecten in Utrecht te bezoeken. Dit zegt direct veel over Michel. Hij is snel, creatief, adrem, gebruikt social media inderdaad om zijn netwerk te vergroten en is commercieel vaardig.
  • Michel heeft ons geholpen met de opstart van ons bedrijf “De Heeren van Tuil” Op zijn hele eigen “BornToBrand wijze” zijn we strategisch gaan nadenken over onszelf en het DNA van ons nieuwe bedrijf, usp’s, concept, doelgroep en positionering. Dit heeft Michel op een geweldige wijze vertaald in een Verhaal….het verhaal van De Heeren van Tuil…..en zo ontstond ons merk.
  • Met dit verhaal steeds in ons achterhoofd ( daar zorgt Michel namelijk wel voor!!) zijn we gaan kijken naar de indeling en inrichting van ons bedrijf. Een mooi voorbeeld is dat we de indeling van alle badkamers hebben aangepast omdat de eerste opzet van de badkamers niet “weldadig” was terwijl dit juist wel in ons verhaal en in ons DNA beschreven was.
  • Vervolgens zijn we met Michel en zijn, zeer aan te bevelen, “onderaannemers” aan de huisstijl en de website gaan werken. Ook hier was Michel steeds de strenge en rechtvaardige coach die ons hielp dicht bij ons DNA te blijven.
  • Heel concreet heeft de samenwerking met BornToBrand ons een geweldige ‘brand’ “De Heeren van Tuil” opgeleverd. In de eerste 6 maanden van ons bestaan draait ons bedrijf boven verwachting en zijn de reacties van onze gasten lovend. Regelmatig krijgen wij ook veel positieve feedback over de website en dat de website en het verhaal zo overeenkomt met de werkelijkheid.

In één paragraaf: Met Michel maakten wij een verhaal gebaseerd op ons DNA en het DNA van ons gebouw. Dit verhaal vertaalden wij naar onze ‘Brand’ “De Heeren van Tuil”. Michel zijn rol is met name dat je steeds dichtbij je verhaal blijft… resultaat is dat Het Klopt!

Willem Bleuland van Oordt

Eigenaar, De HEEREN van TUIL