Vlammen met je bedrijf?
Felle concurrentie en slinkende marges. Ondernemers in hotellerie en hospitality weten er alles van. Hoe zorg je voor winst en continuïteit in deze dynamische business? De sleutel tot blijvend succes is de beslissing om jezelf te onderscheiden. Durf jij anders te zijn? BornToBrand helpt je met een wow-beleving waar gasten over praten én voor terugkomen.
Samen wakkeren we het vuurtje aan!
BornToBrand is Meester in merkidentiteit én gastinzicht. Vanuit deze unieke koppeling maken wij de vertaling naar een innovatief concept, een heldere (her)positionering of een sterke merkstrategie met oorspronkelijke beleving. Michel Kolenbrander noemt dit ‘THE MATCH’: het wakkert het vuurtje aan bij je gasten, medewerkers of aandeelhouders en laat de schoorsteen van je bedrijf beter roken.
concepten waar de vonken vanaf spatten
Mijn verhaal
‘Stammend uit een kolenbrandersfamilie zit ‘vuurtje stoken’ in mijn bloed. Kolenbranders trokken beroepshalve door het bos. Ze verzamelden takken die ze opgestapeld in brand staken en, via een precieze zuurstoftoevoer, lieten doorsmeulen tot houtskool – als brandstof voor kachel en industrie.
Dit vlammende verhaal over brandstof, zuurstof, vonk en vuur gaat als een lopend vuurtje door de HospitalityConcepting-methode van BornToBrand.’
HospitalityConcepting-methode
Benieuwd hoe je de authenticiteit van jouw business zichtbaar maakt? Hoe je de ziel van je bedrijf inzet en hoe je concurrentie irrelevant maakt?
Ontdek het in vier stappen met onze unieke HospitalityConcepting-methode. Deze beproefde ‘one of a kind’ methode koppelt praktijkervaring, commercieel inzicht en wetenschappelijke kennis aan merkstrategie en gastvrijheid.
Klanten over BornToBrand
Waar ik (niet) in geloof
Succes begint van binnenuit, bij jezelf. Met jouw persoonlijke verhaal ráák je mensen. Je wakkert als het ware jouw vuurtje bij hén aan!
In een onderscheidend concept of positionering schuilt een belofte, alleen door die verwachting 100% in te vullen, kun je mensen duurzaam aan je binden ─ gasten, medewerkers én aandeelhouders.

BRANDMEESTER BLOG
Het is lente; dé tijd om je merk, je bedrijf en jezelf te laten groeien
Ik ben dol op de lente. Ik zie knoppen die open springen en bloemen en bomen die kleur krijgen en groeien. Om me heen hoor ik mensen die zelf of met hun bedrijf willen groeien, ontwikkelen en innoveren. Anderen zitten nog in de onbewuste ‘winterfase’ ervoor; ze lopen...
Hoe maak je winst met een onderscheidend hotel- of restaurantconcept?
Over opvallen in de massa en stoppen met brandjes blussen ‘Wat vind je van het nieuwe interieur van ons restaurant?’ vroeg de general manager van het hotel. ‘Wat is het verhaal dat je wilt vertellen’; antwoordde ik. ‘En wie is je doelgroep?’ ‘We zijn een beetje...
Durf jij een ander verhaal te vertellen? Of ga je voor de standaard hotelkamer?
Afgelopen december keken 160 hotelschoolstudenten me lachend aan toen ik vertelde dat ik er als 17 jarige jongen van droomde om ‘later’ als hotelconciërge, in een mooie chique rode jas, te schitteren. Ik was in Berlijn om bij hen het vuurtje aan te wakkeren over...