Mijn kapper bouwt aan zijn merk. En jij?

Merkstrategie

Iedere 4 weken probeer ik een bezoek te brengen aan de kapper. Omdat ik geïnteresseerd ben in merken ga ik naar Salon B; een kappersconcept dat gebaseerd is op het catwalk gevoel.

Naast een strak oranje interieur, tref je in de salon tv’s in de spiegels met catwalk opnames, een lange tafel die op een catwalk lijkt, overal foto’s van modellen en gaan ze als je binnenkomt met hun handen door je haar alsof zij Leco Zadelhof zelf zijn en jij Brad Pitt.

Een werkwijze die aansluit bij mijn visie op het creëren van waarde voor de klant. Door te denken vanuit het concept en de combinatie van branding, design en storytelling, zorgen ze ervoor dat je als klant méér waarde ervaart; een immateriële meerwaarde die ervoor zorgt dat ik iedere keer weer terug kom.

Het is een sterk concept waarin je jezelf een ster voelt doordat het in alle facetten is doorgevoerd. Naast een gewoon product (knipbeurt) voel ik me voor even een ster. De immateriële meerwaarde die je daar als onderneming mee opbouwt kun je overigens ook op je balans zetten bij je activa.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *