Het is lente; dé tijd om je merk, je bedrijf en jezelf te laten groeien

Innovatie

Ik ben dol op de lente. Ik zie knoppen die open springen en bloemen en bomen die kleur krijgen en groeien.

Om me heen hoor ik mensen die zelf of met hun bedrijf willen groeien, ontwikkelen en innoveren. Anderen zitten nog in de onbewuste ‘winterfase’ ervoor; ze lopen tegen dingen aan, krijgen minder energie of zitten gevoelsmatig vast. De lente is ook voor mensen en bedrijven een mooi moment om tot bloei te komen.

Mijn ‘ik zit vast moment’

Toen ik directeur was bij STROOM in Rotterdam kwam ik in 2008 in die onbewuste ‘winterfase’ terecht. Ik ontdekte dat ik het helemaal niet leuk vond om als hoteldirecteur functionerings- en beoordelingsgeprekken te voeren. Sterker nog…ik vond ook het contact met gasten niet meer leuk.

Een best wel schokkend moment als je op een hotelschool hebt gezeten en hotelletje ‘spelen’ je vak is. Maar toevallig, of niet, zag ik op de hotelbar een brochure over een master in brandmanagement liggen. Het was een moment dat me inspireerde om te focussen op hetgeen ik goed kon; vanuit het niets iets maken en nieuwe concepten ontwikkelen.

Mijn besluit om weer naar school te gaan en om mezelf, via een master, te ontwikkelen was al een mijlpaal op zichzelf. Het moment, op een woensdagmiddag, dat ik besloot om te stoppen als directeur bij STROOM en de oprichting van BornToBrand waren dat niet minder.

Het is lente; dé tijd om je merk, je bedrijf en jezelf te laten groeien

Mijlpalen maken je uniek

Kun jij de momenten die voor jou of je bedrijf belangrijk waren nog herinneren?
Ken jij je mijlpalen? Weet jij wat jouw bedrijf uniek maakt?
Gebruiken jullie als bedrijf jullie sterke punten om innoveren en te groeien?

Bijzondere ‘mijlpalen’ zijn een belangrijk onderdeel van de geschiedenis en identiteit van je bedrijf. Ze maken je tot wie je bent én uniek ten opzichte van je concurrenten. Mijlpalen zijn van essentieel belang voor de groei van je bedrijf.

Succesvolle bedrijven en sterke merken maken het verschil vanuit hun eigen identiteit, verhaal, geschiedenis en visie zodat een langdurig competitief voordeel ontstaat. Dit fundament geeft ze kleur en is de basis voor de creatie van nieuwe producten, diensten en … groei.

…………En jij? Ben jij ook dol op de lente? Zie jij knoppen die open springen en bloemen en bomen die kleur krijgen? Gebruik jij de kracht van je wortels als fundament om te bloeien en groeien?

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *