BrandMeester Blog

In zijn blogs demonstreert Michel Kolenbrander zijn methode van anders denken. Hij laat zien dat de ‘hoe-hoort-het’-methode je belemmert. Zijn alternatief: de ongekende mogelijkheden van je eigen verhaal.
Michel doet het voor en vertelt zijn eigen verhaal. Zo aanstekelijk dat jij ook met andere ogen kijkt naar jouw bedrijf.

Kijk mee over de schouder van een Brandmeester.

Jij laat me doelgerichter werken

Ik sprak met Jochem die me had uitgenodigd in zijn kantoor. Een creatieve plek want Jochem is interieurontwerper. Hij richt zich met name op de kantoormarkt en levert zijn projecten ‘turnkey’ op. Soms wordt je verrast… Hij zei: jij laat mij doelgerichter werken Niet...

Verder lezen...

Wat maakt jou bijzonder?

Als mensen aan je bedrijf denken, waar denken ze dan aan? Dat vroeg ik aan Julia. Een jonge dynamische onderneemster met een restaurant en een hotel. Ze moest me het antwoord schuldig blijven. Als jij als ondernemer het niet weet, welk verhaal moeten gasten over je...

Verder lezen...

Storytelling of Feiten voorstelling?

In mei vond in het gloednieuwe 5 sterren Mainport Hotel in Rotterdam een internationaal congres van travelbloggers plaats. Naast reviews raadplegen gasten steeds vaker blogs om zich te oriënteren voor ze een hotel boeken. Zij vinden het aantal sterren op de gevel...

Verder lezen...

De sterrenclassificatie: afschaffen!

Na 130 jaar hebben we weer een Koning! Op 30 april trad Willem-Alexander aan als koning van Nederland. Een plechtige dag waarin veel ging ‘zoals het hoort’ maar waar toch het gevoel van de frisse wind bleef hangen. Ook in de hotellerie mag van mij een frissere wind...

Verder lezen...

Innovatie … een sprookje in Hospitality Land?

Toen ik in 2005 aan de basis stond van STROOM in Roterdam, werd dit concept als heel innovatief gezien. De traditionele hotel branche lijkt echter niet gewend te zijn aan vooruitstrevende concepten. Uit onderzoek blijkt dat 60 procent van de horecaondernemers vindt...

Verder lezen...

Gastvrijheid anno 2011; meer dan alleen design.

Vorige week had ik een afspraak in een hip hotel in Amsterdam. Ik vond het gaaf om te zien dat er veel aandacht was besteed aan een eigenzinnig design. Ik vond het dan ook jammer dat het gave design niet was doorvertaald naar de inhoud. De service was ronduit slecht:...

Verder lezen...